2/20/2012

beim Sifu


Ich hatte jahrelang Probleme mit der linken Hand. Über sechs Jahre hatte ich immer zwei mal im Jahr eine (ich nannte es schon meine) Sehnenscheidenentzündung. Es behinderte mich bei der Arbeit und im Alltag – alles was schwerer war, als eine volle Tasse Kaffee, bereitete mir Schmerzen.
Der Arzt sagte mir, es wäre chronisch und ich sollte meinen Beruf wechseln und über Monate eine Physiotherapie machen...darauf hatte ich keinen Bock!
Der Kung Fu Meister von meinem Freund (er wird von ihm Sifu genannt) ist Chiropraktiker, und mein Freund bat mich zu ihm zu gehen. Ich probierte es aus.
Sifu behandelt nach der chinesischen Medizintradition. Er schaute sich meinen ganzen Arm an, erklärte mir die Vorgänge, nahm einen Bündel Bambusstöcke und schlug auf meinen Arm. Viele kleine Schläge...und es bildeten sich lauter kleine braune Flecken, die, wie er sagte, alte Entzündungen waren, die er aus der Tiefe heraus schlug. Es waren fünf Behandlungen...das ist jetzt ein Jahr her...seitdem habe ich nie wieder Probleme gehabt. Ich kann meine Hand wieder voll belasten, als wäre nie etwas gewesen. Er ist ein Zauberer der chinesichen Medizin.
Danke Sifu.

Over years I had problems with my left hand. Over six years I had a (I called it already my) tendonitis. It hamper my work and my life – everything which was heavier than a full cup of coffee caused me pain. The doctor told me that it was chronically and that I had to change my work and to do a physiotherapy for months...but didn`t feel like it!
The kung fu master of my boy friend (he called him Sifu) is chiropractor, and my boy friend requested me to visit him. I tried.
Sifu treats people with chinese tradition of medicine. He looked over my arm, explained me the processes, took a bunch of bamboosticks and bashed over my arm. A lot of strokes...and I got a lot of small brown bruises, which was old inflammations coming out from the depth caused of the tendonitis. I got five treatments...this is now a year ago...since that time I had no more problems with my hand. I can burden my hand totally if I had never ever any problems. He is a wizard of chinese medicin.
Thank you Sifu.













Kommentare:

Marko Crupi hat gesagt…

Hi, I am the owner of a Photography blog photographymc.blogspot.com

I'd like to exchange links with you. I added your blog to my Favorites!

Pay me a visit and let me know with a comment on the blog what you think about it.

P.s.

There's something you may be interested in, on my blog started a free online photography course, that includes over 200 lessons at this link: Free online Digital Photography Course

Tereza {Drastic Plastic} hat gesagt…

I'm so sorry to hear this. I have a problem with my back, for 10 years now, and it's a constant pain so I know what you are going through.

Frida hat gesagt…

Love the pics!:D